5 Dagelijkse balansoefeningen

afbeelding van Coach Identico
Kolom 2

Neem per dag minstens 5 keer even kort de tijd om je energie in balans te krijgen. Het voordeel dat je hiervan gaat ervaren weegt ruimschoots op tegen de tijd die het je kost om deze oefeningen te doen. Gebruik de volgende eenvoudige tips dan ook om je dagelijks leven en stressniveau beter te beheren en verbeteren.Vorm een duidelijk beeld in je hoofdNeem iedere dag even de tijd om je levensdoel voor de geest te halen. Doe dat in elk geval als je je gestrest voelt. Je kan deze dagelijkse visualisatie ook een soort van dagdromen noemen. Alleen al het voelen en zien van jouw toekomstvisie kan je helpen te ontspannen, meer vertrouwen te voelen en opnieuw te focussen.Neem een dosis dankbaarheidAlle sterke emoties hebben een fysiek effect op je lichaam. Wanneer je je heel boos, gefrustreerd of opgewonden voelt dan zinderen de negatieve effecten hiervan nog uren soms dagen na. Goede, positieve gevoelens blijven ook in je emotionele bloedstroom zitten. Dus als je elke dag even de tijd neemt om naar de dingen te kijken waarvoor je dankbaar mag zijn, biedt je een mooi tegegif voor alle negatieve lading die in je lijf en hoofd is blijven hangen.Doe iets vriendelijks en attentsHet is terecht dat je veel tijd besteedt aan je eigen behoeften en doelen. Als je dat echter regelmatig in balans brengt met het 'zomaar' doen van een goede daad - hoe klein ook - dan heb je daarmee een heel krachtige manier te pakken om je leven op te peppen met dosis goedgevoel.Haal diep ademDiep en beheerst ademhalen frist je op, kalmeert je en helpt je te centreren en contact te maken met je innerste zelf. Gewoon door dagelijks vijf minuten bewust in- en uit te ademen kom je meer tot jezelf vooral wanneer je je gespannen of opgefokt voelt.Glimlach tegen iemandLachen is een geweldige manier om weer in balans te raken. Een eenvoudige glimlach kan spanning verminderen. Lach eens naar iemand die je absoluut niet kent. Je zal zien dat het merendeel van de mensen spontaan zal teruglachen. Het helpt je verbinding te voelen en meer harmonie met jezelf en het leven te ervaren.Veel plezier met deze tips!

Deel |
.